Świetlica
czynna od 7:00 do 17:00
W dniach zebrań świetlica czynna do godziny 18 -tej
Kierownik świetlicy
mgr Lilianna Wróbel
Dyżur w świetlicy szkolnej
pełni
Dyrektor Szkoły
mgr Joanna Żebracka-Sztuka
Nauczyciele wychowawcy
mgr Zofia Janczak
mgr Elżebieta Sytniewska
mgr Renata Burzyńska
mgr Justyna Dereszewska
mgr Anita Bekman
Cele zajęć stałych prowadzonych na terenie
świetlicy szkolnej:
- kształtowanie umiejętności interpersonalnych u uczniów
- kształtowanie umiejętności współuczestnictwa w grupie
- kształtowanie poczucia estetyki
- uwrażliwienie na piękno języka polskiego
- wprowadzenie uczniów w świat literatury
- rozwijanie postawy twórczej dziecka
- wzbogacanie słownictwa
- rozwijanie zdolności plastycznych, technicznych, muzycznych oraz sportowych
- wprowadzenie uczniów w świat literatury
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych
- kształtowanie nawyku czytania i zdobywania wiedzy
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci oraz wrażliwości artystycznej
- wyrabianie umiejętności obserwacji i dostrzegania piękna otaczającego nas świata
- poznawanie i wykorzystywanie wybranych technik plastycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie świadomości ekologicznej – wykorzystywanie surowców wtórnych
- kształtowanie zdrowego stylu życia
- rozwijanie sprawności fizycznej oraz zainteresowania aktywnym trybem życia
- zainteresowanie uczniów różnymi formami kontaktu z muzyką
- rozbudzanie pozytywnego stosunku do muzyki
- rozwój muzykalności dzieci
- poznawanie pieśni historycznych i muzyki narodowej oraz muzyki własnego regionu
Zajęcia czytelnicze:
- wspólne czytanie
- ilustrowanie fragmentów przeczytanych książek
- przygotowywanie scenek w oparciu o przeczytane książki
- współpraca z biblioteką szkolną
- pogadanki na tematy związane z historią literatury
Zajęcia plastyczno-techniczne:
- rysowanie kredkami
- rysowanie węglem
- rysownie nitką
- malowanie farbami
- malowanie pastelami
- lepienie z plasteliny
- wyklejanki z gazet, kolorowego papieru, bibuły
- wydzieranki z kolorowego papieru, makulatury
- frottage
- collage
- witraże papierowe
- haft matematyczny
- orgiami
- prace z wykorzystaniem np. płatków kosmetycznych, waty, patyczków kosmetycznych, kasz, makaronów, piasku
Zajęcia muzyczno-plastyczne:
- relaks przy muzyce
- nauka piosenek
- zastosowanie metody wychowania muzycznego Carla Ofrra
- zgadywanki muzyczne
- pogadanki na tematy związane z historią muzyki
- wprowadzenie w świat muzyki klasycznej
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i plastycznej
- pobudzenie wyobraźni słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
Zajęcia kształtujące postawy prospołeczne i prozdrowotne:
- holistycznego podejścia do zdrowia
- wykorzystywanie sprzyjających okoliczności dla edukacji zdrowotnej
- zachęcanie dzieci do zdrowego stylu życia