Pomoc pedagoga i psychologa szkolnego
Pedagog szkolny - mgr Iwona Burdak
Godziny pracy :
Poniedziałek |
7.30 – 13.30 |
Wtorek |
7.30 – 14.00 |
Środa |
14.30 -16.30 |
Czwartek |
11.30 -13.30 |
Piątek |
8.00 – 13.30 |
Wsparcie – rozmowa - opieka - pomoc
Działania w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane w naszej szkole, zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły i Programem Profilaktycznym Szkoły, mają na celu wsparcie, poradnictwo, pomoc dydaktyczną i wychowawczą.
Zadania pedagoga szkolnego :
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów
- Szczegółowa analiza niepowodzeń dzieci
- Organizowanie różnych form pomocy pedagogicznej
- Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu sytuacji trudnych wychowawczo
- Opracowanie działań profilaktycznych dla potrzeb konkretnego ucznia
- Kierowanie uczniów i rodziców do instytucji specjalistycznych
- Profilowanie zachowań społecznych
- Działania na rzecz pomocy materialnej dla uczniów
- Zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyne, dydaktyczno-wyrównawcze, indywidualne lub w małej grupie z pedagogiem.
Współpracujemy z instytucjami wspomagającymi szkołę:
- poradniami psychologiczno- pedagogicznymi,
- policją,
- strażą miejską,
- Terenowymi Punktami Pomocy Społecznej,
- sądem,
- kuratorami
- Zespołem Świetlic Terapeutycznych ,,Gniazdo’’.
Psycholog szkolny mgr Iwona Burdak
Godziny pracy :
Środa |
12.00 -14.30 |
Czwartek |
13.30 – 16.30 |
Działania psychologa w szkole mają charakter: diagnostyczny, terapeutyczny, psychoedukacyjny, wychowawczy, profilaktyczny, interwencyjny, mediacyjny i organizacyjny. Zadania te służą budowaniu dobrych relacji w szkole.
Zadania psychologa szkolnego :
- diagnoza potencjalnych możliwości ucznia;
- analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
- działania profilaktyczne w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
- doradztwo w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu
- współpraca z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych (wskazówki związane z zagadnieniami wychowawczymi, wskazanie odpowiedniej literatury);
- współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc
w rozwiązywaniu konfliktów klasowych); - współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
- organizowanie warsztatów mających na celu m.in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, kreowanie postawy asertywnej.
Miły uczniu – zwróć się do psychologa szkolnego , gdy :
- masz trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
- nie czujesz się w szkole bezpiecznie (jesteś zastraszany lub dyskryminowany);
- w twoim domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia Ci dobre funkcjonowanie;
- chcesz się podzielić swoimi sukcesami i radością
Szanowny Rodzicu, zwróć się do psychologa szkolnego, gdy :
- nie radzisz sobie z dzieckiem w domu lub zauważasz negatywne przejawy jego zachowania;
- chciałbyś lepiej zrozumieć swoje dziecko;
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania;
- szukasz pomocy i nie wiesz do kogo się zwrócić.
Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać!
Niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu